onsdag 8 januari 2014

Hemma hos päronen är alltid hemma.

Sitter och frotterar i soffan hos mamma och pappa, det är riktigt skönt att ladda upp batterierna hemma i föräldrarnas trygga vrå. Har hunnit med att påbörja två nya tröj-projekt, tack till sopsäcken med slänga-bort-kläder, mamma, och sett Insidious 2 med systra mi vilket visade sig vara en riktigt, riktigt sevärd rysar skräckis som varmt rekommenderas av oss båda två. Dock är det lite av ett måste att ha sett Insidious först för att kunna uppskatta tvåan i sin fulla prakt.


Insidious-Chapter-2-teaser-posterinsidious-review










Bra skräck 
spelar på det 
man inte ser.

James Wan, som regisserat bl.a. Saw , Dead Silence och The Conjuring, är regissören bakom både Insidious och Insidious 2. Jag gillar Saw-filmerna som enligt mig har superbra stories och twist's de lite väl gore-iga synintrycken till trots så jag var glad när jag såg att det var han som satt bakom ratten till Insidious. Jag har läst en recension om just Insidious-filmerna och denne tyckte att Oren Peli, som regisserat Paranormal Activity, var en missanpassad ingrediens i den, i mitt tycke goda, soppan Insidious. Jag kan inte hålla med. Den fantastiska H.P Lovecraft-formeln, att det läskiga är det knappt förnimbara, som Peli tar med sig marinerar sig bra med Wan's mer hands on tillvägagångssätt- till och med fantastiskt lyckat i uppföljaren. Till min stora förvåning har båda filmerna fått ganska ljumma recensioner, personligen tycker jag att ettan är sämre än tvåan men helt klart värd att se, särskilt med tanke på att Insidious chapter 2 är den bästa skräckisen som jag har sett på år och dar!

Vi har även hunnit med en storhandling åt hemmet, allt från hamburgerbröd till morötter, och en skön mängd musik i bilen i form av gamla klassiska debutalbumet The Sickness av Disturbed!



"Why, do you like playing around with my 
narrow scope of reality. 
I, can feel it all start slipping, 
I think I'm breaking down.."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar