tisdag 21 januari 2014

Recension: Mario Badescu Facial Spray With Aloe Herbs And Rosewater


Mario Badescu Facial Spray With Aloe Herbs And Rosewater

Mario Badescu Facial Spray with Aloe Herbs & Rosewater (236ml) is a refreshing, hydrating mist for all skin types.
Created with a blend of fragrant herbal extracts and rosewater, it lightly refreshes skin whilst boosting hydration and relieving dehydrated, tight complexions. Mist it over your moisturiser for a hydration boost or use it to set makeup. It can even be used on dry hair as a light moisturising mist.



Prislappen
 på den här härliga sprayen är mycket högre i Sverige och jag önskar att vi kunde få tag på den lika billigt som det går att få tag på den utomlands via nätet. Men som tur är har vi the interwebz till vårt förfogande för det här är en toppenprodukt!
 
Det här är sprayen som jag älskar bra mycket mer än vad jag vill erkänna.

Jag använder den före jag applicerar någon ansiktsmakeup för fukt men också lite grann som en primer och efteråt för att "sätta" min makeup. Är det varmt så svalkar den mig, har jag suttit länge vid datorn återupplivar den min hud. Sprayen gör alltid att min foundation (både mineralpuder och flytande) sitter mycket längre och en skön bonus är att den hjälper mineralmakeup och foundations med för matt finish för min smak att ge ett mer naturligt intryck och lämnar mig med en snygg och dewy finish. 
 
Den luktar gott, som nyponrosor bladat med vatten, av någon anledning får lukten mig att tänka på spa. Doften försvinner dock snabbt, innan produkten har hunnit torka helt på huden. Vänner med känslig hud har tyckt att den är snäll mot huden och jag ar hittills inte träffat någon som testat den och inte blivit förälskad..

 
Allt som allt en holy grail-produkt för mig som jag rekommenderar till alla. Jag beställer hem min flaska från Beautybay, skön sida för beauty junkies!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar