måndag 20 januari 2014

Recension: Läpprodukter, E.L.F, baslinjen.


"Luscious Liquid Lipstick

Lip therapy is here. Intensive hydrating agents along with natural pigments leave lips with Long-lasting colour and moisture. This luscious liquid lipstick creates wearable colour that flatters a multitude of skin tones and looks."


Jag har testat den här läpprodukten i färgen "Strawberry" och färgen är väldigt snygg!
En lagom transparent jordgubbsröd/rosa men jag har väldigt svårt för applikatorn.

Det fortsätter komma ut produkt efter att jag använt den och den måste därför förvaras med applikatorn uppåt annars sölar det överallt.

Jag upplever den varken återfuktande eller uttorkande och färgen sitter kvar ca. 30-60 minuter om jag inte äter eller dricker.


"Super Glossy Lip Shine Spf 15

This Super Glossy SPF 15 formula fights environmental damage while leaving your lips with a healthy glossy glow. The delicious flavour and sweet scent will leave you licking your lips in delight! The perfect on the go tube that is mess proof for anywhere and anytime!"
Det här är riktigt skön läppglans!
Jag har dem i färgerna "Pink Kiss" och
"Iced Latte" och båda färgerna är lagom täckande, återfuktande och stannar förvånansvärt länge på mina läppar. Konsistensen är i klibbigaste laget men det är såklart en smaksak hur man vill ha sina gloss.

Imo är de galet prisvärda och jag kan gladeligen rekommendera dem!




"Plumping Lip Glaze

Forget costly Collagen injections, or those painfully stinging glosses, stimulate your senses to a refreshed full perfect pout with e.l.f. Plumping Lip Glaze! e.l.f. proudly presents a revolutionary lip plumper, infusing Natural ingredients that awaken your senses for fresh, volume enhanced, and moisturized lips. This dual sided Plumping Lip Glaze has a tinted color for a subtle plump or a clear gloss that power plumps your lips, use together and instantly feel the lip enlarging effects!"



Den här läpprodukten ger i stort sätt ingen "plumping" men det hade jag inte förväntat mig efter att läst en mängd recensioner om produkten innan jag beställde.
Jag älskar färgena, både "Ruby Kiss" och "Mocha Ice" är väldigt snygga och samtidigt väldigt "wearable". Färgerna håller relativt länge och jag tycker att läpparna känns mjuka och sköna efter att jag använt dem.
Jag gillar dessa faktiskt dessa gloss riktigt mycket. Jag gillar hur det "pirrar" i läpparna även om jag inte ser någon fysisk skillnad på storleken. Formulan är det bästa med de här glossen, de är inte lika klibbiga som Super Glossy Lip Shine utan mer som en flytande variant av Lipsyl. Det här är hands down min glans-favorit från E.l.f. och rekommenderas varmt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar