fredag 24 januari 2014

Recension: TVÅL Raspberry Exfoliating Toner

TVÅL Raspberry Exfoliating Toner
Vid daglig användning så kommer denna toner se till att din hud håller sig mjuk, ren och ha en strålande glöd. Denna toner innehåller hallon som är anti-inflammatoriska och är mycket rika på vitamin C och antioxidanter. Glykolsyra (AHA) ser till att ta bort gamla hudceller och tar fram ny, mjukare hy samtidigt som salicylsyra exfolierar inuti porerna för att hålla huden hälsosamt ren och fräsch.



Jag har använt denna toner i över ett år och jag älskar den.
Den luktar fantastiskt och den har gjort underverk för min känsliga, bland-hy med torra och feta partier. Doften är som sagt läcker, den luktar mycket bär-liknande och känns väldigt fräsch. Ett stort plus är att den inte gör ansiktet torrt eftersom den innehåller ingen alkohol (TVÅL är en ekologisk linje). 


Den har gjort underverk med min lätt rödflammiga hy och slätat ut texturen så att jag numera har en jämn, smidigt yta. Jag använder den på kvällen efter att jag tagit bort min makeup och den är väldigt stabil till att fånga upp de sista resterna av mitt smink. Huden lämnas helt rengjord, doftandes av hallon och lätt exfolierad, vad mer kan man önska?

Finns att klicka hem från  t.e.x. Eleven.

Ingredienser: Vatten, Aloe vera, Glykolsyra, Hallonextrakt, Salicylsyra, Isopropanol, Germall plus, Geranium eterisk olja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar