söndag 19 januari 2014

Rencension: Borstar, E.L.F, baslinjen

Concealer brush.
En mycket liten, nätt borste. Jag tycker att den är perfekt för att täcka småplitor eller för att lägga ögonskugga över eyelinern för att få den att fästa/stanna kvar ordentligt! Funkar jättebra både för övre och nedre franslinjen såväl som längsmed inre franslinjen.











 

Foundation brush.
Fungerar bra för att applicera krämconcealer över större områden eller för att placera foundation. Den ger dock inte ens i närheten av en "perfekt" finish" utan man måste gå över foundationen med fingrarna, en stipple brush eller en svamp för att få en snygg yta. Dock tycker jag att den är riktigt praktisk till att snabbt fördela produkten över huden och den är ypperlig att använda till ansiktsmasker!

.

Blending eye brush.
Är något sträv om man jämnför med t ex TiKei's borstar men med tanke på priset är den absolut inte dålig. Jag tycker det är skönt att ha en två tre stycken så att jag alltid har ett par rena i närheten och snabbt kan blanda ut kanter med. Vill man ha en borste att verkligen arbeta in en skugga med skulle jag rekommendera en annan, mjukare borste.









Defining eye brush.
Är i textur identiskt med Blending eye brush fast den är snedskuren. Passar bra för att applicera ögonskugga precis i globlinjen men den känns något sträv mot huden.











 
Eye liner brush.
Min borste är lite tjockare än vad jag trodde den skulle vara men jag köpte den för att använda den till "tight lining" och till det är den perfekt! Som vanlig Eye liner borste tycker jag dock att den är i stort sett oanvändbar....










 


Eye shadow brush.
Som de andra billigare ELF-borstarna är den här lite mer sträv än vad exklusiva borstar är. Jag gillar hur praktisk den är för att "packa på" färg och storleksmässigt passar den ypperligt för mina ögonlock. En bra bas-borste.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar