torsdag 16 januari 2014

Recension: TVÅL Ansiktsmask, Sweet Cheeks Face Mask



"Denna lermask innehåller kaolin och rosa lera (en mild och fin lera, inte uttorkande) samt jordgubbar och kommer att göra din hud ren, klar och strålande. Salicylsyra rengör porerna på djupet och befriar snabbt och effektivt din hy från pormaskar och orenheter. Jordgubbar är rika på 
C-vitamin som ger din hud en riktig energikick!"

Jag gillar hela idén med ett pulver som man blandar med vald vätska för en purfärsk mask, full med gottiga ingredienser som är pigga och alerta och inte har sloknat efter att ha varit instängda i en burk for god knows how long efter att de blivit aktiverade vid tillverkningen. Sedan är den här ansiktsmasken fruktansvärt prisvärd! Den är dryg och man får mycket pulver i burken. 


Personligen gillar jag att blanda den med en rengöringsmjölk, flytande honung eller min face mist från Lush - beroende på humör och vad jag känner för. Oavsett hur jag blandar den ger den underbara resultat för min hy! Har man inga av de sakerna så går det helt utmärkt att blanda pulvret med vanligt vatten istället, man tar vad man vill och vad man har.

Masken har en laxrosa färg redan i pulverform p.g.a. den rosa leran som är en betydande beståndsdel och har inga tillsatta färgämnen (yay!). 
Den doftar  jättegott av jordgubb, inte färska jordgubbar utan mer som jordgubbsgodis, tänk skumgodiset rosa sockerbitar. Om, nom, nom!

Jag har  blandhy i grund, oljig T-zon och ganska torr i övrigt, och denna mask har verkat bra på alla delar av mitt ansikte. Huden har blivit jämnare och klarare, mina tidigare sällan sedda utbrott av minifinnar har helt upphört och mitt problem med att huden kring kindbenen och käken kändes stram och kliade har också packat ihop och flyttat. Mycket uppskattat!

Min burk ar räckt mig snäppet längre än ett år och jag använder den 1-2 ggr i veckan. Det är nu nästan två år sedan min första recension på denna produkt är nu inne på min andra burk. För mig har den gjort under, jag älskar den verkligen och den är en kär medlem i min skönhetsrutin. Jag har även Oil-Free Lotion with Strawberries & Salicylic Acid och Vitamin C från TVÅL även de två är favoriter.  
Jag är riktigt sugen på att testa fler av deras produkter! Deras mineralögonskuggor ser bl a väldigt lockande ut :)

Har du testat någon produkt från TVÅL? Berätta! Jag vill ha tips på vad jag ska köpa härnäst.

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/11601215/?claim=n7hqq5rzpaw">Följ min blogg med Bloglovin</a>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar