tisdag 7 januari 2014

W.I.P - bild i akryl föreställande min underbara brorsdotter, Alba!

Jag lovade tidigare min vän Nina att lägga upp lite bilder på vad jag sysslat med den senaste tiden, då mest på den konst-iga sidan. 
Eftersom jag är smartast och bäst i världen, särskilt på att tänka framåt och på att planera, så slog jag in den här tavlan då den var klar för att sedan helt sonika ge bort den som den julklapp den var ämnad att vara utan att för ens en sekund tänka på att ta kort på den i sitt färdiga tillstånd. 


Det här är en work in progress-bild, i det här stadiet hade jag kvar detaljarbete som highlights och en hel del utjämnande finlir. Jag var också mycket osäker på bakgrunden men efter ett djupgående krismöte med mor och syster bestämdes det att en ren vit bakgrund var bästa alternativet då ingen av oss riktigt kunde bestämma sig för hur presentmottagaren skulle vilja färgmatcha i hemmets trygga vrår. Mottagaren är även hon konstifik så jag tänkte även att med bakgrunden målad vit kan hon i värsta (eller bästa?) fall måla om bakgrunden efter egen smak.

Jag ska försöka lägga vantarna på några bilder på den färdiga tavlan men tills dess är detta det mesta jag kan erbjuda. Är på väg hem till päronen för lite själslig healing men då jag dimper tillbaka i Luleå igen ska jag försöka komma ihåg och ta mig för att fota alla andra projekt som jag jonglerar med, håller bland annat på med en serie tavlor med regnbågsfärgade bakgrunder och lite obskyrt skräckinspirerande motiv.
Spännande? Ja, tack och lov tycker jag det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar