måndag 10 mars 2014

Recension: NYX Jumbo Eyeshadow Pencil



"Jumbo eye pencil could be used for lining as well as shadows. Containing mineral oils and powders, the pencils does not dry out your eyes and applies smoothly without pulling or tugging"
www.cosmeticia.com









Jag har tio NYX Jumbo eyeshadow pencils och jag är riktigt nöjd med dem allihopa! 
De är tokgalet pigmentrika och glider på smidigt utan att man behöver dra i ögonlocken och man behöver inte trycka hårt för att de ska ge färg. Konsistensen är krämig och pennorna passar därför utmärkt som baser till andra skuggor.


 
Den kanske mest kända pennan är "Milk" som är en matt vit penna, mycket populär att använda som bas för andra skuggor och för att highlighta brynbenet och den inre ögonvrån med.
Galet pigmenterad är den en fantastisk bas för de flesta ögonskuggor i glada färger, den vita grunden lyfter och intensifierar färgerna effektivt.



"Hot Pink" var den första produkt jag köpte från NYX Cosmetics, en matt knallrosa penna. Jag blev så imponerad att jag var tvungen att lägga vantarna på fler! Den här cerisa har jag även använt till läpparna och den fungerar väldigt bra till dem med tycker jag. Perfekt för den modernt knalliga, matta looken.



Lila är min favoritfärg så självklart var "Purple Velvet" ett måste för mig! De har en annan som heter Purple också men det är en betydligt kallare lila med lavender/blått skimmer medan Velvet har ett mer varmlila skimmer.





"Dark Brown" är riktigt mörkt brun med en varm underton och är helt matt. Fantastiskt som bas när du gör en bronsig smokey eye-look,  jättesnygg som eyeliner och sitter förvånadsvärt bra innanför inre nedre fransraden och passar bra till "tight lining" imo.



"Rust" är en varm vinröd/brun färg med bronsigt skimmer, underbart snygg under lila och vinröda skuggor.





y
Bilden som visar "Oyster" här bredvid är inte helt korrekt, den har en lite kallare nyans i verkligheten. Det är en ljus halvvarm lavender med en blandning av ljuslila och puderrosa skimmer. En svår färg för mig att beskriva med andra ord :)



"Yellow" är helt enkelt gul, riktigt ordentligt gul. Lutar åt det varma hållet. Gula ögonskuggor kan ofta vara svåra att täckande och jämna, den här pennan fixar biffen och löser det problemet helt och hållet för mig



Den här pennan hette förut "Lemon" men har efter många önskningar och klagomål nu fått namnet "Lime" istället. Ett bra initiativ av NYX tycker jag då Lime beskriver färgen på produkten mycket bättre, eller hur? Ljusgrön med ett guldigt skimmer, perfekt färg att ha som bas under skuggan "NIrvana" från TiKei



"Pure Gold" är guldfärgad åt det varma hållet med guldskimmer rätt och slätt.



En av mina personliga favoriter är "Strawberry Milk", väldigt ljusrosa med ett ljusrosa skimmer, bilden till höger stämmer bra men den blir något ljusare på huden. Den här gör under för alla mina ljusrosa skuggor och lyfter fram det blåa i mina ljusblå ögon.  


Den sista jag har är "Cherry" som är en matt knallröd och är precis som "Hot Pink" riktigt snygg även på läpparna.




Och så några fantastiska swatches från Makeup Geek:






Jag gillar verkligen de här pennorna, beställer man hem dem från t ex USA kostar den bara 15-20 kr/st så vill ha flera av dem blir det mycket billigare även med frakt och tull inräknat.

Tänk bara på att inte applicera pennorna för tjockt så slipper du att den lägger sig i veck och om du vill kan du göra som jag alltid gör och grunda med en ögonskuggsprimer innan pennan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar