onsdag 19 mars 2014

Recension: Too Faced Primed & Poreless Face Primer

 Bild lånad av rara Rosy"Denna unika makeup-primer är specifikt framtagen för att användas under bronzers och foundationpuder, eller ensam, för att skapa ett intryck av en perfekt hud utan makeup. Vitamin A & C, mullbärsextrakt och en kraftfull dos av Retinol förvisar stora porer samtidigt som trött hud får fukt, stramas upp och avgiftas. Primed & Poreless skapar en perfekt canvas och ser till att puder, bronzers och foundations kan appliceras och jämnas ut perfekt utan linjer. Huden blir klarare, fräschare och får ett ungdomligare utseende. Färger förblir sanna och stannar kvar hela dagen. Innehåll: 28 g (Cirka 50 ml)" / eleven.se
Under många år har jag fört ett krig mot mina stora porer, särskilt runt näsan, och det har gång på gång slutat med att jag surat ihop och oftast tvättat bort sminket kring just näsan. Primed and Poreless är det hemliga vapen jag så länge har letat efter! Helt ärligt, jag kan applicera den över näsan och huden runt om kring och *poff* 90% av intrycket av mina mortal enemies är som bortblåst!

 Bild lånad av rara Rosy
Själva primern ser hudfärgad ut när man klämmer fram den men den ger ingen synbar färg på huden. Den har en väldigt skön, silikonig känsla och lägger sig först som en underbar film på hyn men efter en liten stund "blandar" den sig och blir ett med huden. Om du har testat Smashbox Photoready-primer så är texturen på den här som en nerbantad mer kompakt primer, tjockare i konsistensen men jobbar samtidigt riktigt bra med huden.

När jag använt den känns huden väldigt mjuk och smidig, den jämnar ut min huds textur och fungerar för mig som en perfekt canvas för min foundation, just nu är min favorit från Meow Cosmetics, som går på som en dröm och resultatet blir fantastiskt snyggt. Självklart har jag även testat hur det funkar med en flytande foundation över och det blir jättesnyggt det med.  

Denna produkt kontrollerar inte olja eller glans nämnvärt men det påstår den sig inte heller göra så det är inte så konstigt. Personligen har jag inga störra problem med glansig hy, inte efter mineralfoundation som foundation eller dagar då jag i stort sett bara använder concealer och bara "sätter" grunden med en lätt omgång av Flawless feline just i T-zonen. Jag gillar verkligen finishen jag får, "glowyoch fräsch men inte alls glansig och mitt smink sitter verkligen på i timmar och timmar. Min makeup försvinner inte under dagen runt näsan och hakan, något som annars alltid händer mig, utan sitter där det sitter tills jag tvättar av det, underbart.

Den är ordentligt dyr men lite räcker långt. Riktigt långt. Var sparsam när du "klämmer fram" produkt, den kommer lätt ut och du behöver väldigt lite varje gång! När jag säger att jag som mest använder så mycket som en ärtas storlek och att det räcker gott och väl så ljuger jag faktiskt inte. 

Jag älskar som sagt den här lilla rosa tuben och dess innehåll och har redan unnat mig en ny efter det att min första tub tagit slut, den räckte lite mer än ett halv år min första tub btw. Det är ingen mirakelprodukt men det är det närmaste jag tror man kan komma när det gäller att dölja porer. 
Min hud har inte reagerat det minsta negativt på den, inga problem med finnar eller tilltäppta porer.

Allt som allt, tummen upp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar