torsdag 13 mars 2014

Recension: TVÅL Ansiktsmask - Banana Honey

"Denna ansiktsmask är framtagen med gul lera, banan och honung och den är utmärkt för alla hudtyper. Bananer är rika på A-vitamin och kalium, och de är ger din hud fukt och gör den mjukare. TVÅL har även lagt till en rejäl dos ekologisk honung till denna härliga ansiktsmask. Honung är naturligt antibakteriell samt ger rikligt med fukt. Denna ansiktsmask kommer att varsamt avgifta din hud, samt lämna den hälsosam och strålande!
TVÅLskincare"



Jag gillar verkligen TVÅL, alla produkter jag testat från märket har levt upp till mina höga förväntningar, för jag har höga krav på min hudvård. Jag vill ha så få ingredienser som möjligt och så bra ingredienser som möjligt. Jag har vuxit upp med märket Olay och använt det i många år men på senare dar har jag gått över till två andra märken, TVÅL och Lush. Handgjorda produkter med tydlig och lättförstådd innehållsförteckning, underbart!


Den här sköna masken är ljust gul till färgen och luktar honung och något annat gott som jag inte kan sätta fingret på. Masken är ljuvligt krämig och skön att applicera på huden. Personligen använder jag alltid en foundationborste till att applicera mina ansiktsmasker men det går precis lika bra med fingrarna, jag gillar bara den lyxiga hemma-spa-känslan jag får av att använda borste när jag passar på skämma bort mig själv med mumsiga masker.

Efter 10-15 minuter är masken redo att sköljas av med ljummet vatten, den är enkel att tvätta av och jag passar på att ge mig själv en liten mini-ansiktsmassage under tiden. 
Min hud blir otroligt mjuk och känns väldigt fräsch, rengjord men inte alls torr eller uttorkad.
Allt som allt en riktigt fullpottare, precis som min favorit sedan länge Sweet Cheeks ansiktsmask från samma märke som är underbar både i pulverform och färdigblandad.




Masken innehåller: Aqua, montomorillonite, Glycine soja (soy) oil, honey, emulsifying wax NF, Musa spp (banana) extract, glycerine, stearic acid, Diazolidinyl Urea, Iodopropynol Butylcarbamate, perfume.



TVÅL-produkter går att köpa från deras egen hemsida, tvalskincare.se eller hos Eleven.

Har du några tips på härlig ansiktsvård? 
Jag håller alltid ögonen öppna för nya favoriter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar